برنج

برنج قهوه ای در بدنسازی

برنج قهوه ای در بدنسازی

برنج در ایران جز لاینفک زندگی مردم است و از عادات غذایی مردم  می‌ باشد و تقریباً هر ایرانی یک وعده از آن استفاده می کنند.
در این مقاله قصد داریم از مزایای استفاده از برنج قهوه ای در بدنسازی برایتان بگوییم.

 

فایل صوتی این مقاله

 

همه مردم از مزایای فراوان و ارزش بالای غذایی برنج قهوه ای با خبرند.
از این رو مربیان ورزشی در رژیم های غذایی که برای ورزشکاران مینویسند این برنج را جایگزین برنج سفید می‌کنند.

تفاوت برنج قهوه ای و برنج سفید

تفاوت برنج قهوه ای با سفید

در ابتدا فرق دو برنج را می گوییم،برنج قهوه ای در واقع همان برنج سفید است که سبوس آن حفظ شده است هنگامی که سبوس برنج حفظ شود برنج دارای خواص بیشتری از جمله ویتامین های b۱ b۲ و b3 می باشد که این ویتامین در بدنسازی و سلامتی مفید است.

نقش برنج قهوه ای در بدنسازی

نقش برنج قهوه ای در بدنسازی

اگر یکم به دور و بره خود دقت کنیم می بینیم که رشته بدنسازی به یک ورزش پرطرفدار و همه گیر تبدیل شده است.
رشته ای که علاوه بر ورزش در باشگاه بسیار وابسته به تغذیه می باشد.
تغذیه در این ورزش چنان اهمیت دارد که جمله بدن را باید در اشپزخانه ساخت شعار بسیاری از مربیان حاذق می باشد.
برنج قهوه ای تقریباً در اکثر برنامه های غذایی بدنسازان گنجانده می‌شود آن هم به دلیل داشتن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی و همچنین وجود فیبر موجود در برنج قهوه ای برای افرادی که رژیم هستند و سیستم گوارششان دچار مشکل می‌شود بسیار کاربردی است و جایگاه مهمی دارد.

ارزش غذایی برنج قهوه ای

 

بدنسازی ورزشی است که برای عملکرد بهتر عضلات نیازمند کربوهیدرات می باشد،برنج قهوه ای علاوه بر تأمین کربوهیدرات دارای مقادیر بالایی از ویتامینهای سلنیوم، منگنز و ویتامین‌های خانواده b می باشد که آن را از برنج سفید متمایز می کند.

 

يك باور رايج غلط

برنج قهوه ای در رژیم

توصيه عمومی به افراد تحت رژیم این است که غذای مصرفی در وعده های شام و عصرانه خود را بسیار کاهش دهند و بیشتر سبزیجات مصرف کرده و برنج ، نان و سیب زمینی مصرف نکنند.

این توصیه از این لحاظ صحیح نیست که زمانی که شما در رژیم کاهش وزن قرار دارید و همچنین ورزش روزانه خود را انجام می دهید ، در بدن شما ذخایر قند کبد و عضلات که به اصطلاح گلیکوژن نامیده می شود تحلیل رفته و در حد ایده آل و ذخیره کافی قرار ندارد.

از روی دیگر همانطور که قبلا اشاره شد سوخت اصلی بافت عصبی و مغز قند و کربوهیدرات است. از سوی دیگر هورمون رشد در خواب ترشح می گردد و وظیفه آن در افراد بالغ بازسازی بافت های و سلول های آسیب دیده است.

این بازسازی و نوسازی نیازمند انرژی یعنی کربوهیدرات و خشت یا آجر که همان پروتئین است می باشد.در نتیجه عدم مصرف کافی کربوهیدرات در شب سبب سیاهی پوست ، ضعف عضلانی ، عدم بازسازی عضلات  و کاهش تمرکز می گردد. . البته آنچه مسلم است آن است که مواد نشاسته ای از جمله نان و برنج جزو منابع انرژی محسوب می شوند و هر یک از مواد قندی  نشاسته ای حدود 4 کالری انرژی تولید می کند اما این به آن معنا نیست که به علت تولید کالری باید از برنامه غذایی حذف شوند.

 

پیشنهاد ما 

پیشنهاد ما به شما برنج قهوه ای هاشمی گیلان‌برنج است که جز مرغوب ترین برنج های گیلان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.